מה כדאי לדעת לפני שפונים למעצב אתרים

beach-people-designהדבר הראשון בו מבחינים כאשר נכנסים אל אתר אינטרנט הוא העיצוב שלו. ניתן לומר כי עיצוב של אתר הוא החליפה המרשימה של אתר האינטרנט וזו שממתגת את החברה או האדם אשר בחר להקים את האתר. אם גם אתם מעוניינים "שיבחינו" בכם, ההמלצה היא לשים דגש על בחירת מעצב אתרים או חברת בניית אתרים המעסיקה מעצב אשר לא רק יכיר את טכניקת עיצוב האתר אלא גם יוכל לייעץ לגבי העיצוב המתאים ביותר של האתר שלכם וזאת בהשוואה אל המתחרים שלכם.

עיצוב אתרים בהתאמה אישית- בחירת המעצב

בחירת מעצב אתרים היא אחת מהמשימות החשובות ביותר לכל אדם המעוניין שיבנו עברו אתר אינטרנט. כאן יש לכם שתי אפשרויות. הראשונה היא לפנות ישירות אל מעצב אתרים עצמאי וזאת לאחר שבחנתם את עבודותיו וסיכמתם איתו מחיר או לבחור בחבילה של בניית אתר אשר כוללת בתוכה שירות של מעצב אתרים אשר עובד עם החברה. אם אתם מעוניינים לצמצם הוצאות קרוב לוודאי שחבילה תשתלם לכם יותר. כך או כך חשוב מאוד לבחון את תיק הדוגמאות של המעצב או חברת בניית האתרים וזאת על מנת להחליט האם הם עומדים בסטנדרטים שבהם אתם מעוניינים והאם הקו הסגנוני נראה לכם. טרם הבחירה ההמלצה היא לוודא את הדברים הבאים:

  • ניסיון- וודאו כי מדובר במעצב בעל ניסיון בעיצוב של אתרים.
  • מחיר- וודאו כי המחיר תואם לתקציב ההוצאות שלכם.
  • שיטת העבודה- בררו עם המעצב מהי שיטת העבודה שלו. קחו בחשבון כי כל מעצב צריך לאפיין עם הלקוח את העיצוב של האתר וכן לעבוד במקביל עם האפיון שנעשה עם החברה שבונה את אתר האינטרנט. בנוסף, אם בחרתם עיצוב בהתאמה אישית סכמו מראש עם המעצב כי עבודתו כוללת אישור של 3 סקיצות עם הלקוח וכן תיקונים נדרשים לאחר הטמעת העיצוב באתר.

לאחר שוידאתם את הדברים הבאים, חשוב לספק למעצב דוגמאות לאתרים מהם התרשמתם. דבר זה יעזור לו להבין את הקו העיצובי בו אתם מעוניינים ולגבש את העיצוב של האתר שלכם בהתאם. בנוסף, ספקו למעצב האתרים את כל הנתונים הקשורים אל החברה שלכם, המטרות שלה, האופן שבו אתם מעוניינים למתג אותה, מיהו קהל היעד של החברה ועוד. כל אלו יעזרו למעצב להציע לכם מגוון רעיונות של עיצוב אתרים.

עיצוב אתרים תבניתי- מה זה אומר?

אם התקציב שלכם מצומצם בוודאי תשמחו לשמוע כי יש לכם אפשרות לבחור בטמפלטים, דהיינו, תבניות עיצוב מוכנות מראש לאתר שלכם. פערי המחירים בין תבניות מוכנות לבין עיצוב בהתאמה אישית יכולים להגיע ל- 30-40% וישנן תבניות רבות הנחלקות בהתאם לנושאים (נוף, כתיבה, ספורט, עסקים ועוד). היתרון של בחירת תבנית מוכנה מראש הוא המחיר. החסרונות הם חוסר ייחודיות (קרוב לוודאי שאחרים בחרו באותה תבנית לעיצוב האתר שלהם) ואפשרויות משחק מוגבלות לגבי שינויים בעיצוב.

תהנו,
רן