מאחורי הקלעים איך ליצור קולאז' פסיכדלי בפוטושופ למתקדמים

בסרטון זה אני אעבור שכבה שכבה ונראה ממה התחלתי ואיך יצרתי את הקולאז' הפסיכדלי שאתם רואים שבמקרה זה אני בתמונה. שימו לב, סרטון זה מיועד למתקדמים שכבר יודעים לעבוד עם שכבות, מסכות, מברשות וכו' וסוקר יותר את את התהליך ושיטות היצירה.

קולאז'ים מסוג זה בדר"כ נראים פסיכודלים, בעלי מראה וינטאג' ולעיתים מוזרים. ועל מנת להשיג אווירה כזו עלינו להשתמש במספר תמונות / איורים ולחברם לכדי יצירה חדשה ומקורית. דבר חשוב לא פחות ביצריה מסוג זה הוא שלעבודה יהיה קונספט שיעביר מסר כלשהו – ביקורת, סרקזם, הומור וכו'…

מחשבה… רעיון

השלב הכי קשה לטעמי ביצירה הוא דווקא לפני שמתחילים והוא מה ליצור. מה הרעיון? יצירה סתמית שלא אומרת כלום ורק יפה ולא מעבר לכך תהיה פחות חזקה מאשר אם יתווסף לה מסר חזק כלשהו. לפעמים המסר הוא נסתר והמתבונן צריך לחפש אותו.

איסוף חומרים

לאחר שחשבתם על רעיון, חפשו בחומרים שלכם במחשב, חפשו באינטרנט, בבית, בתמונות ישנות, תצלמו ותציירו במיוחד לצורך הפרויקט ושמרו בתיקיה במחשב. כדאי שיהיה נושא עיקרי בדוגמה זו פורטרט ובנוסף אלמנטים שיתחברו אליו ויחזקו אותו וישלימו אותו.

יצירת מסמך חדש בפוטושופ

לאחר שהשקענו מחשבה רבה ברעיון ובאיסוף החומרים, יש נטיה לרוץ ישר לתוכנת פוטושופ וליצור מסמך חדש קטן בגודלו (כדי שתמונות באיכות נמוכה לא יראו קטנות מדי) אך שימו לב, אם תרצו להדפיס את העבודה, כדאי שתצרו מסמך גדול מספיק למשל בגודל של 4000 פיקסל לפחות בצד הארוך.

שכבת רקע

על מנת ליצור שכבה שתופיע מתחת לכל השכבות ותשמש אותנו כרקע, מומלץ להשתמש בשכבת התאמה מסוג Solid Color. היתרונות שלה שקל לשנות את הצבע שלה ושאם משנים את גודל הקנבס, הצבע ימלא את התוספות אוטומטית.

הוצאת האובייקט מהרקע

היות והתמונה הסופית היא כמו פאזל המורכב ממספר תמונות, כדאי לשלוט במגוון השיטות בכדי להוציא את האובייקט מהרקע. לפעמים נרצה ליצור בחירה מדוייקת וריאליסטית ואז נשתמש בכלים כמו כלי הבחירה המהירה – The quick selection tool וכלי הלאסו אז באפשרות Select and Mask ולפעמים נרצה דווקא לבחור בצורה גסה שמדמה יותר גזירה מעיתון ואז נשתמש רק בכלי הלאסו הרגיל או בכלי הלאסו מצולעים – Polygonal lasso tool.

מסכות – Masks

שימוש במסכות היא הדרך הנוחה ביותר והכי פחות "הרסנית" להסתיר חלקים לא רצויים היות ותמיד נוכל לצייר עם צבע שחור במסכה כדי להסתיר עוד חלקים או בצבע לבן כדי לחשוף חלקים אחרים.

מברשות – Brushes

כדאי להכיר את סוגי המברשות ולהשתמש בהם לצורך ציור חופשי, לציור הצללות ולציור על גבי מסכה כמובן. למי שמנוי על Creative Cloud של אדובי, יש גישה לכל המברשות של קייל. שתוכלו להוריד מכאן. בכדי לשלוט בקו שלכם אתם חייבים להצטייד בלוח גרפי שמדמה ציור אמיתי. אני משתמש כרגע (כבר 8 שנים עם אותו לוח גרפי) בלוח גרפי של Wacom דגם Intous גודל Medium. תוכלו לראות קישור לסוג הדגם כאן.

שכבות התאמה – Adjustement Layers

בעזרת שכבות התאמה – Adjustement Layers – נוכל לשנות את הטונאליות, הגוונים והקונטרסט של התמונה ובעזרת מסכות / גזירה לפי שכבה – Clip to Layer, נוכל להגדיר שהשכבת התאמה תשפיע אך ורק על חלק מסויים בתמונה.

פילטרים – Filters

אין סוף לשימושים בפילטרים בפוטושופ. אחד הפילטרים שאני משתמש בהם הכי הרבה הוא פילטר Camera Raw שבו נמצא מגוון דרכים לשנות את סגנון התמונה למשל למראה מיושן יותר. בכדי שניתן יהיה לשנות ולערוך את הפילטר שהוספתם לשיכבה כלשהי, תמירו את השכבה קודם לאובייקט חכם – Smart Object.

מצב ערבוב – Blending mode

מצב ערבוב – Blending mode – מאפשר לשנות את שיטת השילוב של שכבה עם השכבות שתחתיה. ניתן אף להקצות Blend mode לתיקיה שלמה הכוללת מספר שכבות במקום לתת לכל שכבה שוב ושוב.

עד כאן להפעם. תהנו, שלכם, רן

קבלו פרטים אודות קורס פוטושופ