איך להפוך תמונה לשחור לבן

בסרטון זה נראה איך לשנות תמונה צבעונית לשחור לבן בצורה מקצועית.
יש מספר דרכים להפוך תמונה לשחור לבן.

הדרכים הלא מומלצות להפוך לשחור לבן

שינוי פורמט הצבע מ- RGB או CMYK ל-  GREYSCALE דרך תפריט Image > Mode Greyscale והשיטה השניה היא: שימוש בשכבת התאמה מסוג HUE SATURATION והפחתת רווית הצבע למינוס 100.

הדרכים שיתנו תוצאות טובות שהופכים לשחור לבן

  • שימוש בשכבת התאמה מסוג BLACK AND WHITE – בשיטה זו אנחנו נשארים בפורמט צבע RGB, משנים את הצבעים לגווני אפור, שחור ולבן אך עדיין יכולים לשלוט בכהות ובהירות של כל צבע. בתמונה לדוגמה אפשר לראות שבשימוש בהתאמה מסוג HUE SATURATION כמו גם שינוי פורמט הצבע ל- GREYSCALE מקשה על ההבדל בין הירוק לכחול ובין הצהוב לורוד לא ניתן להבחין בכלל. הסיבה היא שהפיכה לפורמט צבע של גווני אפור או שימוש בהתאמה של HUE SATURATION לא מבדילה בין הצבעים. תוכנת פוטושופ מבדילה רק בין מידת הכהות והבהירות של הצבעים. ולכן בשימוש בשכבת התאמה מסוג BLACK & WHITE   ניתן לשלוט בצבעים שעדיין קיימים בשיכבה המקורית ולקבוע מה מידת הכהות והבהירות של כל צבע וצבע תהיה.
  • השיטה השניה היא שימוש בשכבת התאמה מסוג Gradient Map – מיפוי צבעי התמונה ע"י מעבר צבע מסוג שחור לבן. בשיטה זו לא נוכל לקבוע סלקטיבית אלו צבעים יהיו כהים ואלו בהירים יותר. אך התוצאה תהיה הרבה יותר טובה משימוש בשינוי פורמט הצבע לגווני אפור או שימוש ב- HUE SATURATION. בשיטה זו נוכל להגביר את מידת הבהירות של האזורים הבהירים או להכהות את האזורים הכהים בתמונה. נוכל גם לצמצם את אזור המעבר בין האזורים הכהים לבהירים עד ליצירת אפקט כמו מכונת פוטוקופי ישנה. בנוסף נוכל להפוך את מעבר הצבע וכך נקבל תמונת שחור לבן בנגטיב.

תהנו,
רן