איך משנים גודל לשכבה בפוטושופ 2019

תהליך יצירת האפקט

  • בכדי לשנות גודל (פרופורציות) לשכבה כלשהי בפוטושופ, יש לוודא שהשכבה הרצויה מסומנת וללחוץ על קיצור המקשים Ctrl + T ב-PC או Comand + T במק או אם שכחתם את הקיצור, תמצאו את הפקודה בתפריט Edit > Free Transform. התוכנה תציג "קופסא" שמקיפה את גבולות הפיקסלים של השכבה.
  • כעט ניתן לגרור את אחת הפינות אל עבר הפינה הנגדית על מנת להקטין את התמונה או לגרור כלפי חוץ באלכסון בכדי להגדיל את התמונה. שימו לב, לאחר העדכון האחרון של פוטושופ ב- 2019 גירסה 20.0.0 אין צורך להחזיק מקש Shift בעת הגרירה על מנת לשמר את הפרופורציות! עדכון זה מאוד נוח היות וברוב המקרים נרצה לשמר את הפרופורציות.
  • לסיום, יש לאשר את השינויים ואת זה ניתן לעשות במספר דרכים: 1) ע"י לחיצה על אייקון ה V בחלק העליון של התוכנה. 2) ע"י לחיצה על מקש Enter במקלדת. 3) ע"י לחיצה כפולה בתוך גבולות ה"קופסא" המקיפה. 4) ע"י לחיצה על כל שכבה, על כלי אחר בארגז כלים או פשוט בצד – גם דרכי אישור אלו הן חדשות בתוכנה. עד היום היה כשהייתם לוחצים על כלי אחר היה קופץ חלון התראה ואם הייתם לוחצים בצד או על שכבה כלשהי, לא היה קורה כלום.
  • לעומת זאת, אם תרצו דווקא כן לעוות את התמונה (למתוח, לכווץ) יש צורך ללחוץ על מקש Shift.
  • במידה ונוסיף מקש Alt, שינוי הגודל יתבצע אל עבר המרכז או כלפי חוץ (תלוי אם תגררו החוצה או פנימה). שוב, אין צורך להחזיק מקש Shift 🙂
  • בכדי לעוות את התמונה באופן ידני חופשי, יש ללחוץ קליק ימני בתמונה ולבחור באפשרות Distort או בקיצור – לגרור את אחת הפינות בתוספת מקש Ctrl. העיוות ינעל לצדדים או כלפי מעלה ומטה (תלוי לאיזה כיוון גררתם את העכבר) אלא אם כן, נוסיף מקש.. נכון מאוד – Shift ואז העיוות יהיה חופשי לגמרי כפי שהיה בעבר לפני העדכון. עיוות מסוג Distort מתאים כדי לתקן עיוות פרספקטיבה בתמונה שצולמה עם עדשה רחבה והאלמנטים בצדדים לדוגמה בניינים, לא ישרים או  לצורך אשליה של תלת מימד.

תהנו,

רן

קבלו פרטים אודות קורס פוטושופ