הכל אודות דף נחיתה

landing-page-plane-designדף נחיתה הוא דף אינטרנט יחיד שנבנה עבור קמפיין פרסומי והוקם במיוחד על מנת שיגיעו אליו בהפניה מפרסומים שונים כגון באנרים, מודעות מילים ממומנות, הופעה באינדקס מקצועי וקישורים. בעצם לאחר שהגולש הקליק על באנר, הוא "נוחת" בדף נחיתה.

מדובר בדף עם כתובת אינטרנט משלו, שלמעשה מתקיים בזכות עצמו ואינו מהווה חלק אינטגרלי בתוך אתר כלשהו. על כן דף בית באתר אינטרנט אינו דף נחיתה מאחר שדף הבית הוא הדף המקדם את פני המבקרים באתר שלם ואינו ממקד את המידע לשירות אחד או הנעה לפעולה ספציפית. למעשה ניתן ליצור דף נחיתה לחברה כלשהי מבלי שיהיה לה אתר אינטרנט משל עצמה!

דף נחיתה הוא כלי חשוב במיקסום יכולות השיווק באינטרנט. תפקידו של דף הנחיתה הוא לבנות מאגר לקוחות פוטנציאלים  המתעניינים בשרות או במוצר בזמן קצר. הדרך היא מיקוד תשומת לבו של המבקר למסר ספציפי והשארת רושם שיניעו להמשך פעולה מיידית של השארת פרטים לצורך קידום המכירה או שליחת דואר אלקטרוני.

המטרה היא לגרום למבקר להרגיש שהוא הגיע בדיוק למוצר או השירות אותו חיפש. לרוב, חוסר מיקוד בדף הנחיתה עלול להביא להצפת מידע אשר תגרום למבקר לצאת מהדף ולא לבצע את הפעולה אותה המפרסם ציפה לקבל.
לכן עוד לפני הקמת דף הנחיתה יש להחליט על מוצר או שירות אחד בלבד שמטרת הדף לקדמו.
עלות הקמתו של דף נחיתה נמוכה ועל כן משתלמת מאוד בהגדלת הבולטות ואחוזי המכירות.

מטרתו של דף הנחיתה היא להפוך יותר גולשים לקונים ולהגביר את יחס ההמרה שמשמעותו היחס שבין אחוז המבקרים באתר לבין אחוז המבקרים שמבצעים התקשרות.

דגשים חשובים לעיצוב דף נחיתה

בכדי שאחוזי ההצלחה של דף נחיתה יהיו גבוהים יש צורך ליישם מספר דגשים חשובים:

  • יש להגדיר מראש את המסר ובהתאם את תוכן הדף.
  • העיצוב ואופי העמוד חייבים להיות מותאמים למסר הפרסומי ולשדר מקצועיות ורצינות מצד המפרסם.
  • העיצוב צריך להיות אטרקטיבי אך לא עמוס.
  • הכותרת צריכה להופיע בחלק העליון של הדף בגרפיקה גדולה, בכדי שתהיה הדבר הראשון שתופס את מבטו של הגולש, ויש לציין בה את יתרונות המוצר או לחלופין לציין אחוזי הנחה משמעותיים שמוצעים ללקוח, מטרת הכותרת לפתות את הקורא בה להמשיך הלאה אל התוכן.
  • לאחר הכותרת יש להוסיף טקסט קצר ומכירתי עם הצעה ייחודית ומידע תמציתי על המוצר תוך שימוש במילים רלוונטיות, קליטות וממוקדות. יש להקפיד שלא יופיעו שגיאות כתיב ודקדוק. חשוב להשקיע בטקסט כיוון שהוא זה שיגרום בסופו של דבר ללקוח למלא את פרטיו. נימה אישית בפנייה ללקוח הפוטנציאלי יכולה לעזור לאפקט המכירה.
  • ניתן לצרף קטע ווידאו, או טבלת השוואה למתחרים, או תמונת המחשה ברורה ללקוח חסר הסבלנות
  • טופס קצר ולא מתיש להשארת פרטי התקשרות הכולל: שם וטלפון או מייל. טופס בשפה האנגלית יש למקם בצד ימין וטופס בשפה העברית יש למקם בצד שמאל של הדף.
  • כמו כן חשוב להוסיף הצהרת פרטיות לינק לאתר המפרסם.
  • כמו כן ניתן גם להוסיף קופונים ולינק המקשר לעמוד החברה ברשת חברתית.
  • חשוב שדף הנחיתה ייטען מהר ושהפרטים בו יהיו מעודכנים מבחינת מבצעים ותאריכים.
  • כיוון שמטרת עמוד הנחיתה בראש ובראשונה היא שהגולש יבצע את פעולת ההתקשרות, חשוב שבמהלך הטקסטים שמלווים את הדף תופיע קריאה כלשהי לביצוע הפעולה, בכותרת או בהרשמה או במילוי הפרטים.

מעוניינים בעיצוב דף נחיתה? – מוזמנים ליצור קשר ונחזור אליכם במהרה.