סקירה מה חדש בתוכנות פוטושופ Cs6 של Adobe

לא עברה חצי שנה וכבר אדובי מוציאים לנו גרסה חדשה ומשוכללת יותר של פוטושופ – כן כן, התוכנה הזו שלא נגמרת.
האם כדאי לרכוש? – ברור.
האם כדאי לשדרג? – ובכן, אם אתם עובדים על גירסה Cs4 הייתי אומר שאתם חייבים לשדרג. אם אתם עובדים על גירסה Cs5 או Cs5.5, לא חובה לשדרג, אלא אם כן אתם עובדים הרבה עם מלל בפוטושופ כמו למשל בעיצוב אתר והכנסת מלל לדוגמה עם טקסט אמיתי וכותרות.
1. ממשק חדש – הממשק של תוכנת פוטושופ Cs6 שידרג את המראה שלו לסוג של אפור כהה מאוד. בכל מקרה אם אתם מעדיפים את הגירסה הישנה, תמיד תוכלו לגשת לחלון ההגדרות דרך תפריט Edit > Preferences ולשנות את מידת הכהות של הממשק.
(הסבר בסרטון מס' 1 בדקה 0:30)
סרטון הדגמה מס' 1

2. כלי החיתוך The Crop Tool- אחד החידושים הטובים ביותר שנעשו בגרסה Cs6 של פוטושופ. כלי החיתוך – Crop Tool עובד עכשיו בפוטושופ יותר כמו בסביבת עבודה של Camera raw כלומר לאחר החיתוך אתם לא מאבדים את האזור שהוסר מהתמונה גם לאחר סגירת הקובץ ולאחר סגירת התוכנה!
(הסבר סרטון מס' 2)
סרטון הדגמה מס' 2

3. כלי היישור – הופיע לזמן קצר מגירסה Cs5 ומיד הוכנס כאחת מהאפשרויות של כלי החיתוך.
4. כלי הזזה עם מודעות לתוכן – Content aware move tool – עוד אפשרות מדהימה חדשה – במקום לשכפל אלמנט כלשהו בתמונה, להזיזו לאזור אחר בתמונה ולמלא את האזור המקורי בדגימה מסביב לאלמנט כדי לכסות עם כלי החותמת, כעט בעזרת כלי זה ניתן פשוט להזיז את האלמנט שרוצים והתוכנה תשלים לבד את החסר!
(הסבר סרטון מס' 3)
סרטון הדגמה מס' 3

5. פילטר טשטוש אזורים מרובים – Tilt shift blur filter- הינו פילטר חדש שנוסף תחת קטגוריית הפילטרים של הטשטוש ובו נוכל תוכלו להגדיר אלו אזורים יהיו מטושטשים ואלו לא ולהוסיף נקודות נוספות של טשטוש ברמות שונות.
(הסבר בסרטון מס' 4)
סרטון הדגמה מס' 4

6. טפטפת – כעת תוכלו לדגום צבע מתמונה כך שהדגימה לא תושפע משכבות התאמה והצבע שידגם יהיה הצבע המקורי של הפיקסלים. באפשרויות הכלי בחלק העליון תמצאו אפשרות שנקראת:  Current and below no adjustments
(הסבר בסרטון מס' 1 בדקה 1:35)
7. חיפוש קל בחלון השכבות – סוף סוף ניתן לסנן שכבות מסוימות כדי להתמצא בקלות בקבצים מרובי שכבות בצורה מוגזמת. בחלק העליון של חלון השכבות תמצאו פילטרים לסינון השכבות. לדוגמה סינון לפי: שכבות המכילות תמונות, שכבות התאמה, שכבות טקסט, שכבות צורה, אובייקטים חכמים, סינון לפי אפקטים או לפי שם השכבה. כך שאם תקראו  לשכבות חשובות בשמות רלוונטים, יהיה לכם קל מאוד למצוא אותן אחר כך. או סינון לפי תכונות כמו: תמצא לי שכבות נעולות או שקופות לגמרי וכו'…
(הסבר בסרטון מס' 1 בדקה 2:10)
8. סגנונות אותיות ופסקאות Character and Paragraph Styles – אחת האפשויות החשובות ביותר שנוספו בפוטושופ Cs6 היא האפשרות ליצור סגנונות לאותיות ולפסקאות בדומה לאינדיזיין ואילוסטרייטור, מה שחוסך הרבה מאוד זמן.
(הסבר בסרטון מס' 5 בדקה 1:20)
סרטון הדגמה מס' 5

9. קוים מקווקוים – ניתן לתת סגנון קו לצורות וקטוריות כמו למשל קו מקווקו כמו באילוסטרייטור.
(הסבר בסרטון מס' 6)
סרטון הדגמה מס' 6

10. איחוד שכבות וקטוריות – לא יעשה להן Rasterize  כלומר לא ישטח אותן לשכבת פיקסלים אלא יהפוך לשכבה אחת ברת עריכה כמו אובייקט חכם.
11.      חלון אפשרויות התאמות– חלון ההתאמות שינה את המראה פעמים רבות מגרסה לגרסה. כעט אין צורך לחזור קדימה ואחורה בחץ שבחלון ההתאמות שהיה מגרסה 4 אלא נוסף חלון של אפשרויות – Properties
(הסבר בסרטון מס' 7 דקה 1:25)
סרטון הדגמה מס' 7

12. Camera Raw – מכווני השליטה במצב עבודה של Camera Raw שודרגו ושינו את מיקומם.
(הסבר בסרטון מס' 5)
13. שמירה ברקע – בזמן שמירה של קובץ כבד. בעבר פוטושופ היה מציג בר התקדמות של השמירה. כעט השמירה מתבצעת ברקע (ניתן לראות בלשונית של שם הקובץ את מידת ההתקדמות של השמירה) ובנתיים אפשר להמשיך לעבוד.
14. נתונים במספרים – בזמן יצירת אזור בחירה עם כלי אזורי הבחירה המלבניים, האליפטיים, הקווים, צורות וקטוריות, וחיתוך עם כלי החיתוך, נוספו נתונים של רוחב וגובה W ו- H. מאוד עוזר לדיוק ללא צורך ליצור את האזור לפי גודל מוגדר מראש.
15. וידאו – יש אפשרויות עריכת וידאו מתקדמות יותר כך שממש ניתן ליצור וידאו מושקע הכולל את האפקטים של פוטושופ כמו פריים שמגיע מהצד בטשטוש עם שליטה בטיים ליין. אך עדיין, מי שעריכת וידאו זה המקצוע שלו, עדיף לו להשתמש בתוכנה שמיועדת לעריכת וידאו בלבד כמו Premiere.
קישור לרכישת פוטושופ CS6 מאתר אדובי – http://www.adobe.com/il_en/products/photoshop.html

תהנו,
רן