מזה סגנון פסקה

הרעיון של יצירת סגנונות פסקה ותו הם בין החשובים ביותר בתוכנת אינדזיין. כשאנו מעצבים  ספר, מגזין, או פרוספקט, חשוב שנשמור על אחידות הטקסט. כך שהטקסט הרץ יהיה קבוע וכן הכותרות.
יצירת סגנונות פסקה מאפשרת לנו ליצור עקביות בפסקאות הטקסט לדוגמה אם עיצבנו את הכותרות בפונט אדיפוס בצבע אדום ומחר החלטנו לשנות אותם לפונט טיפוגרף בצבע כחול, לא נצטרך לעבור כותרת כותרת ולשנות אחת אחת. נוכל פשוט לשנות את סגנון הפסקה וכל הכותרות במסמך ישתנו. שם המשחק הוא יעול, נוחות ומהירות.

יצירת סגנון פסקה – אינדזיין Paragraph style

תחילה פותחים את חלון ה- Paragraph style חלון האפשרויות של סגנון פסקה מתפריט Window ובוחרים מהתפריט הקופץ שנמצא בפינה הימנית עליונה שלו באפשרות New Paragraph Style – יצירת סגנון פסקה חדש. דרך נוספת ליצור סגנון חדש היא ללחוץ על הכפתור של יצירת סגנון פסקה חדש בתחתית חלון סגנון הפסקה ואז לחיצה כפולה על הסגנון פסקה החדש שהופיע בחלון הפסקה. יפתח חלון שבחלקו השמאלי ישנן קטגוריות שנוכל לבחור מתוכן ובחלקו הימני נוכל לערוך את התכונות של כל קטגוריה. בחלק זה נסקור את החשובים מבין התכונות של סגנון הפסקה (לחיצה בתחתית חלון הפסקה על הכפתור של יצירת סגנון פסקה חדש בתוספת מקש Alt משולה לבחירה באפשרות Create New Paragraph Style מהתפריט הקופץ של חלון הפסקה). בחלק העליון של החלון סגנון פסקה מבוסס על סגנון פסקה אחר Based OnStyle Name – נגדיר שם לסגנון למשל כותרת אדומה. חשוב ששם הסגנון יהיה ברור ומעיד על אופיו של הסגנון כדי שנוכל לזהות אותו בקלות. באפשרות שנקראת Based On נוכל לבחור עם אנו רוצים שסגנון הפסקה שאנו יוצרים יהיה מבוסס על סגנון פסקה אחר ולבחור באיזה סגנון (כמובן אם כבר יש לנו כמה סגנונות שיצרנו מראש). הרעיון הוא שאם נשנה את הסגנון המקורי, הסגנון שמבוסס עליו ישתנה גם הוא.

Basic Character Formats– עיצוב בסיסי של הטקסט

בקטגוריה Basic Character Formats נוכל לבחור את סוג הפונט, משקל הפונט, גודל הטקסט, מרווח בין השורות, ריווח בין האותיות, ליצור קו תחתי או קו מוחק.

Indents and Spacing– הזחות וריווחים

בקטגוריה Indents and Spacing נוכל לבחור יישור ימני, שמאלי, מרכזי, בלוק באפשרות Alignment. Indents – הם הזחות טקסט כך שהפסקה או השורה הראשונה בלבד ידחו פנימה מעבר לקו היישור של הפסקה. באפשרויות Space Before, Space After נוכל להגדיר מה הרווח שיהיה לפני או אחרי הפסקה. שימוש באפשרות זו היא הדרך הנכונה ליצרת רווח לאחר פסקה שלא כמו שימוש במקש אנטר שהוא קבוע וברוב הפעמים יצור רווח גדול מדי.

Paragraph Rules– קו לפני ואחרי פסקה

בקטגוריה זו נוכל לבחור אם להוסיף קו מלפני הפסקה Rule Aboveאו Rule Below – אחרי הפסקה. כך הקו יהיה חלק מהפסקה ולא נצטרך להוסיף במיוחד קו בנפרד.

Bullets and Numbering– בולטים ומספרים

בקטגוריה זו נוכל ליצור בולטים או מספרים אשר יופיעו בכל פעם שנלחץ על מקש  Enter ונרד שורה יופיע בולט.

Character Colour– צבע האותיות

בקטגוריה זו נוכל לבחור צבע לטקסט או לקו מתאר, עובי הקו, גוון הצבע Tint.

לאחר שהגדרנו את כל התכונות הרצויות לפסקה נאשר את החלון. הסגנון פסקה החדש יופיע בחלון ה- Paragraph Style עם השם שנתנו לו.

הפעלת סגנון הפסקה על טקסט במסמך

סגנון הפסקה עובד על פסקאות שלמות ולכן, אין צורך לסמן פסקה שלמה בתוך טקסט אלא מספיק להניח את הסמן בתוך הפסקה הרצויה ולבחור את סגנון הפסקה הרצוי. סגנון פסקה פועל על טקסט עד לשבירת שורה – מקש Enter.

שינוי סגנון הפסקה

לחיצה כפולה על סגנון הפסקה בחלון ה- Paragraph Style תפתח שוב את חלון ההגדרות של סגנון הפסקה. לחצו על האפשרות Preview שבתחתית החלון בכדי לראות את השינויים ב-Live. לאשור לחצו OK וכל הטקסטים במסמך שמשתמשים בסגנון הפסקה ששינינו, השתנו ללא צורך לסמן אותם כלל.

יצירת סגנון פסקה ב-Live

אם אתם לא בטוחים איך אתם רוצים לעצב את הטקסט, הניחו את הסמן בפסקה כלשהי שעדיין אין לה סגנון פסקה ובתחתית חלון ה- Paragraph Style לחצו על כפתור ה- Create New Style. הסגנון החדש נוסף לחלון. לחצו עליו לחיצה כפולה, בחלון שיפתח סמנו את האפשרות Preview ותוכלו לראות את השינויים שתעשו בו ב-Live.

תהנו,
רן