הסבר על אתרים חינמיים להורדת גרפיקה מוכנה

במיוחד בתקופה קשה כמו קיץ 2011 שהבורסה מוחקת לנו כמעט את כל מה שהרווחנו היום פלוס כל מה שהרווחנו בחודשיים האחרונים ביחד אנחנו מעדיפים למצוא דברים בחינם.
כל גרפיקאי ומעצב צריך שיהיה לו מאגר תמונות וגרפיקות ורצוי ברמה ואיכות גבוהה, תודה.

העניין הוא שיש צורך לקנות אותם וזה יכול להיות מממ, יקר לאורך זמן… תתפלאו אבל הרשת מלאה באתרים שמאפשרים להוריד בחינם תמונות, אלמנטים וקטוריים, אייקונים, פאטרנים, טקסטורות, צורות, מברשות לפוטושופ וכו'…

ולכן החלטתי לאסוף מספר אתרים שמצאתי אותם שאכן מספקים את הסחורה תודות לאנשים טובים שמוכנים לחלוק את עמל כפיהם ויצירתם.

עבור לכל החינמיים

לא פעם אנו נתקלים  באלמנטים קישוטיים יפים ומורכבים שלא קל ליצור, אם זה על הזמנת חתונה, כרטיס ביקור או פלייר. למשל דוגמת פרחים, ענפים מסתלסלים, רקע של לבבות ואלמנטים ציוריים שונים.

דוגמה לאתר להורדת אלמנטים לפוטושופ

Brusheezy הוא דוגמה לאתר שתוכלו להוריד ממנו אלמנטים חשובים לפוטושופ בחינם כמו מברשות, פאטרנים, טקסטורות, אקשנים, סטיילים, מעברי צבע מוכנים ועוד…

איך מורידים את הקבצים למחשב?

חינם חינם או… חינם עם תנאים!

כשאתם מורידים מאתרים כאלה ואחרים אלמנטים שונים שימו לב שאתם מורידים בצורה חוקית ושאין זכויות יוצרים שאוסרות שימוש מסחרי בהם. כמה דרכים כדי לדעת אם אתם מה שאתם מורידים הוא באמת חינם:

  • באתרים שהעלנו לקטגוריית החינמיים בגרייס דיזיין הקבצים הם לשימוש חופשי, ויעידו על כך שמות האתרים שבדר"כ יהיו מלויים במילה free.
  • ולכן תבדקו שרשום FREE  באתר או בקטגוריה שממנה אתם מורידים. גם בתיקיה שהורדתם תבדקו אם יש קובץ שנקרא read me שבו רשום אם הקובץ מתאים לשימוש מסחרי או אישי בלבד.
  • בדר"כ השימוש בקבצים באתרים כאלו, תתבקשו רק להוציא קישור חוזר לאתר או לפרופיל של המעצב שהעלה את הגרפיקה.
  • מומלץ בחום לרשום תגובה אוהדת עד כמה אהבתם את הגרפיקה שהורדתם.
  • אם אתם רוצים להגדיל ראש, אתם יכולים לרשום בתגובות שבדף התמונה שאתם מורידים, קישור לאתר שהעלתם את העיצוב. המעצב שהעלה את העיצוב בחינם מאוד ישמח לראות איך השתמשתם בעיצוב שלו.
  • חפשו אחר המילה FREEBIES – אלמנטים שחברים טובים שלנו עמלו ועבדו ושמו אותם באתרים להורדה. אם הם נותנים אותם בחינם, הם יהיו בקטגורית FREEBIES או בקטגוריה Free Images.
  • חפשו בתנאים של האתר עצמו TERMS OF USE
  • לפעמים יהיה רשום לשימוש אישי בלבד For personal use only ואז לא תוכלו להשתמש באלמנטים שהורדתם לצורך מסחרי כלומר – For commercial use
  • האתרים שמספקים גרפיקה חינם הינם רק פלטפורמה לגולשים שמעלים את הגרפיקה שלהם. כך שהאתרים עצמם תמיד מסירים אחריות לכל תביעה שעלולה להגיע. על כך תוכלו לקרוא בכל אחד מהאתרים הללו בעמוד התנאים שלהם שבדר"כ נמצא בפוטר ויקרא: Terms או Terms and Conditions או Terms of Use. וכמו אתרים אלו, גם אנו בגרייס דיזיין אנו מסירים כל אחריות לכל תביעה שעלולה להגיע אליכם עקב שימוש בקבצים שאתם מורידים מאתרים אלו.

הסבר דוגמה:  איך להוריד פאטרן בפוטושופ למחשב

תחילה הורידו למחשב את הפאטרן או המברשת הרצויים. הם ירדו בקובץ מקווץ. חשוב שכשמכניסים לתוך הפוטושופ אלמנטים כאלה, התוכנה צריכה להיות סגורה.

אם הורדתם דוגמת פאטרן יופיע לכם בתוך התיקיה המכווצת קובץ עם סיומת patאותו יש לגרור לתיקיה המתמאימה בפוטושופ. הנתיב לתיקיה זו הוא:

C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop CS4\Presets\Patterns למרות שנתיב זה עלול להשתנות ממחשב למחשב.

הורדת מברשות והכנסה לתוך תיקית תוכנת פוטושופ

אם הורדתם מברשת לפוטושפ יופיע לכם בתוך התיקיה המכווצת קובץ עם סיומת abr אותו יש לגרור לתיקיה המתמאימה בפוטושופ.

הנתיב לתיקיה הוא:  C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop CS4\Presets\Brushes

כשמורידים אלמנטים לאילוסטרטור הקבצים שירדו יכולים להיות בפורמט Ai שזו הסיומת של תוכנת אילוסטרטור, או בפורמט eps שגם אותו תוכלו לפתוח באילוסטרטור.

תהנו,
רן